Viktig med fysisk aktivitet hele livet.

Fysisk aktivitet hjelper mot alt: Hjerteinfarkt, diabetes, depresjon, gir lavere blodtrykk og kolesterol, og du får faktisk bedre humør.

4. april 2019

Elisabeth Oredalen forteller om fysisk aktivitet.

Det fortalte fysioterapeut Elisabeth Oredalen fra Sykehuset Telemark, en lydhør gjeng på tirsdagsklubben til Norges Blindeforbund Telemark denne uka. To og en halv time med fysisk aktivitet i uka, er rådet fra helsedirektoratet. Da kan man gå tur, holde på med husvask eller hagestell. Man må være i bevegelse der man blir litt svett på ryggen, fortalte Oredalen. Det er også viktig med styrketrening, og det er faktisk viktigere med styrketrening jo eldre man blir. Gå i trapper, reis og sett deg, stå på tå og stå på ett bein, er tipsene fra fysioterapeuten. Etter et viktig og inspirerende foredrag, var det tid til en matbit. Etterpå ble det utlodning med utdeling av gevinster til de heldige. Dette var siste klubbdag denne våren. I mai blir det tur til Sverige og i juni tur til Hvalerøyene.