Viktig med tidlig behandling.

Øyelege Ivar Tånes fra Betanien hospital besøkte Tirsdagsklubben til blindeforbundet denne uka. Han fortalte om øyesykdommene AMD, grønn stær, grå stær og synstap på grunn av diabetes.

3. september 2020

Fra venstre Øivind Bekkevold, Svenn Thore Oredalen og øyelege Ivar Tånes.

Han informerte om årsaker, symptomer og behandlinger. Viktig å komme i gang med tidlig behandling og regelmessige kontroller, understreket Tårnes. Møtet var denne gangen lagt til O’Learys i Arkaden på grunn av Covid-19. Takk til O’Learys for at de åpnet og sporty stilte opp for oss. Dette var det første medlemsmøte etter at all aktivitet ble stoppet i mars. Det var godt å komme sammen igjen, var den klare beskjeden fra gjengen.

Etter mye god informasjon, ble det tid til en god prat, god mat og utlodning. Neste tirsdagsklubb blir 6.oktober. Da blir det visning og informasjon om smarte hjelpemidler.