Voksenopplæringa på Notodden tilbyr smarttelefon kurs.

Notodden lokallag av Norges Blindeforbund Telemark hadde på sitt møte sist torsdag besøk av leder for voksenopplæringa Anne Mette Gangsøy.

19. september 2018

Anne Mette Gangsøy.

Hun kunne fortelle at de gjerne vil gi blinde og svaksynte opplæring i I Pad og I Phone. Hun utfordret lokallaget og ba medlemmene og komme med innspill om hvordan de vil ha undervisningen. Interessen var stor og det vil nå gå ut en forespørsel til synshemmede i kommunen om de har lyst til å være med på et smarttelefon kurs. For voksenopplæringa passer det best med kurs på dagtid, men de skulle få det til på kveldstid også.

Etter en fin runde med god informasjon fra voksenopplæringa ble det tid til en matbit og kaffe. Møte ble avsluttet med utlodning, der fru Borgen var den som hadde størst vinnerlykke og fikk flest gevinster. Neste møte i lokallaget som arrangeres i Huset vårt, blir torsdag 8. november.