Vi er fortsatt 2 fylkeslag

De tidligere fylkene Troms og Finnmark er nå slått sammen til et fylke, men i Blindeforbundet er vi fortsatt 2 fylkeslag.

8. januar 2020

Norgeskart 2020 med ulike farger på de forskjellige fylkene. Troms og Finnmark fylke har fått en fin mellomblå farge.

Selv om flere organisasjoner nå velger å følge de nye fylkesgrensene, gjør ikke vi det. Vi er fremdels Troms fylkeslag. Det medfører blant annet at vi fortsetter med lydavis fra Troms på nett fram til noe annet blir bestemt. Vi blir i tida framover å samarbeide med Finnmark  fylkeslag når det gjelder utnevning av medlemmer til tillitsverv i ulike organisasjoner som følger de nåværende fylkesgrensene, som for eksempel  FFO Troms og Finnmark (Funksjonshemmedes felles organisasjon). Dette til orientering! Godt nyttår alle sammen!