Barometer for synslikestilling - spørreundersøkelse

Norges Blindeforbund har som en av sine hovedoppgaver å jobbe for at synshemmede i Norge er likestilt med resten av befolkningen. For å kunne gjøre denne jobben må vi vite hvordan synshemmede har det, og av den grunn lager vi nå et likestillingsbarometer.

17. november 2022

Gul plakat med tekst: Undersøkelse. Siste bokstav er forstørret med et tegnet forstørrelsesglass.

Respons Analyse, på oppdrag fra Norges Blindeforbund, vil gjennomføre spørreundersøkelsen.

Vi må derfor gjennomføre en undersøkelse blant synshemmede i Norge, og vil sammenligne resultatene av undersøkelsen med undersøkelser som er gjort i befolkningen generelt. For at undersøkelsen skal bli gjort på en så god måte som mulig, vil den bli gjennomført av Respons Analyse, på oppdrag fra Norges Blindeforbund.

Greit å vite om undersøkelsen:

• Undersøkelsen startet opp i november 2022 og pågår utover nyåret 2023.
  • Du vil bli oppringt fra telefonnummer 55 60 70 09
  • Respons vil i hovedsak ringe i tidsrommet 16-21 på hverdager (til 20 på fredager)
  • Alle opplysninger behandles anonymt og i samsvar med personvernregler
  • Det er helt frivillig å delta
  • Det tar om lag 25 minutter å svare. Hvis det ikke passer håper vi at du vil avtale et annet tidspunkt. Det er mulig å avtale at vi ringer fra kl 11 etter behov

Hvis du blir oppringt av Respons, håper vi du har tid til å være med på denne viktige undersøkelsen.