Blindeforbundet inngår samarbeid med Specsavers

Denne uken inngikk Blindeforbundet og optikerkjeden Specsavers samarbeidsavtale. – Sammen skal vi sette søkelyset på god øyehelse for alle, uttaler Arnt Holte i Blindeforbundet og Matt Scott i Specsavers.

31. januar 2017

– Sammen skal vi sette søkelyset på god øyehelse for alle, uttaler Arnt Holte i Blindeforbundet (t. v.) og Matt Scott i Specsavers.

Specsavers etablerte seg i Norge i 2005, og har 83 butikker i hele landet. Optikerkjedens fokus på ny teknologi innenfor optikeryrket og visjonen om at alle skal ha krav på god øyehelse uansett hvor i landet man bor, vekker begeistring hos Norges Blindeforbund.

- Vi har vært opptatt av å knytte til oss en optikerkjede som ligger langt fremme når det kommer til fokus på øyehelse og klinisk ekspertise, og derfor var Specsavers et riktig valg for oss, sier generalsekretær Arnt Holte i Blindeforbundet.

Matt Scott, administrerende direktør i Specsavers Norge, sier at alliansen representerer mange muligheter for felles kommunikasjon av viktigheten rundt godt syn og forebygging av øyesykdom.

- Norges Blindeforbund jobber i likhet med oss proaktivt rundt informasjon om syn, og vi ser frem til et samarbeid som skal være til gjensidig nytte og som kommer det norske folks øyehelse til gode, sier Scott.