Gikk du glipp av konferansen om psykisk helse blant synshemmede?

4. juni var rundt 150 personer samlet på Radisson Blu Airport Hotel på Gardermoen, for å høre fra undersøkelser om psykisk helse og om levekår blant synshemmede i Norge. Nedenfor finner du blant annet hele konferansen i lyd, samt relevante undersøkelser som ble presentert.

5. juni 2018

Bilde av dame som holder hendene foran ansiktet.

Opptak av hele konferansen i lyd har vi lagt ut her. I tillegg til å høre foredragene, møter du også synshemmede personer som forteller om sine møter med hverdagen, på godt og vondt.

Det er også en paneldebatt, med Olaug V. Bollestad, (Krf), leder for Stortingets helse- og omsorgskomite, Karin Andersen, (SV), leder for Stortingets kommunal- og forvaltningskomite, Ingvild Kjerkol, (Ap), Medlem av Stortingets helse- og omsorgskomite, Torill Eidsheim, (H), medlem av Stortingets helse- og omsorgskomite, Unn Ljøner Hagen, Blindeforbundets forbundsleder og Inga Britt Kjellevold Haugen, leder for seksjon service i Blindeforbundet.