Meld inn kandidater til Norges Blindeforbunds punktskriftpris

4. januar 2024 vil Blindeforbundet dele ut den første punktskriftprisen i regi av organisasjonen. Dette gjøres på Braille-dagen som feires til minne om Louis Braille, mannen som fant opp punktskriften.

6. november 2023

Gipsbyste av Louis Braille

Punktskriften tas gradvis i bruk på nye områder, men fortsatt er det langt frem til Blindeforbundets mål om bruk av punktskrift er nådd. En pris vil kunne ha en positiv effekt på utviklingen og gi en velfortjent takk til noen som har gjort mye for punktskriften.

Formål: Hedre personer, bedrifter, organisasjoner eller offentlige aktører som har lagt ned en ekstraordinær innsats for å motivere til bruk av punktskrift eller gjøre punktskriften tilgjengelig. Innsatsen bør føre til tiltak som fremmer punktskriften over tid.

Kriterier: Dokumentasjon på innsats som oppfyller formålet.

Vi ber om at kandidater til prisen meldes inn innen 1. desember. Dette gjøre på e-post til punktskrift@blindeforbundet.no.

Prisen består av et bilde, ett diplom og blomster.

Hvis du har spørsmål om prisen sa ta gjerne kontakt med Sverre Fuglerud på e-post sverre.fuglerud@blindeforbundet.no eller tlf. 990 03 662.