Nasjonal behandlingstjeneste for hørsel og psykisk helse åpner opp for synshemmede

Nasjonal behandlingstjeneste for hørsel og psykisk helse (NBHP) utvider tilbudet sitt, og fra 3. mai åpner de dørene også for synshemmede.

16. april 2021

Portrettbilde av Terje André Olsen, forbundsleder i Norges Blindeforbund.

Forbundsleder i Blindeforbundet Terje Andre Olsen, er glad for at NBHP åpner dørene for synshemmede. Foto: Tom-Egil Jensen

- Dette er et viktig tilbud som vi har jobbet lenge for å få, og endelig blir det nå en realitet, sier Terje Andre Olsen forbundsleder i Blindeforbundet.

NBHP er et landsdekkende behandlingstilbud som holder til på Gaustad Sykehus, like ved Rikshospitalet i Oslo.

For å få behandling hos NBHP må du ha nedsatt syn og en psykisk lidelse, og tilbudet gjelder både barn, unge og voksne.
Nærpersoner til synshemmede som kan ha behov for veiledning eller behandling for tilstander som er relatert til konsekvenser av synshemming, kan også få et tilbud ved den spesialiserte tjenesten.

Les mer om tilbudet hos nbhp.no