Norges Blindeforbund under Arendalsuka 2023

11. august 2023

To personer med gul blindeforbund t-skjorte sitter å snakker sammen etter en partitime

Arendalsuka gir Norges Blindeforbund en verdifull mulighet til å dele våre synspunkter og kunnskap med viktige samarbeidspartnere, politikere og andre aktører. Dette er en unik arena hvor meningsutveksling og debatt står i fokus. Også i år er vi til stede, og her er en oversikt over arrangement og standplass der vi er med.

Sammen for bedre øyehelse

Vi er stolte av vårt samarbeid med Specsavers, hvor vi sammen setter søkelys på bedre øyehelse. Tirsdag 15. august klokken 11:00-13:00 finner du oss på stand nr. 97 i Tollbodgata. Her står vi sammen med Specsavers, og du kan få en enkel, gratis synsjekk.

Du vil kunne kjenne igjen våre representanter i gule t-skjorter eller sorte hettegensere med teksten "Ser Mulighetene," så kom gjerne bort og hils på oss!
Rekker du ikke å komme bort på standen, kan du få sjekket synet før eller etter vårt rehabiliterings-seminar på Langbryggen 5, kl. 14:00 til 15:00.

Et helhetlig rehabiliteringsløp

På tirsdag 15. august inviterer vi deg til vårt arrangement «Et helhetlig rehabiliteringsløp» på Langbryggen 5, 5. etasje - Norges Blindeforbunds Aust-Agder der fylkeslags lokaler, kl. 14:00 til 15:00. Du er hjertelig velkommen til en engasjerende samtale om viktige temaer. Du kan også følge vår debatt direkte på Facebook eller lytte til vår nettradio Radio Z.

Aktiv deltakelse

Vi vil være en aktiv deltaker i flere debatter og arrangementer gjennom uken. Vi er medarrangør i følgende tre arrangementer:

1. BPA – Fra helse til likestilling – Fra ord til handling Dato: Torsdag 17/8 Tid: 11:30 - 12:30
  2. Unødvendig kunnskapshull om synstap - utfordringer og løsninger for bedre helse Dato: Torsdag 17/8 Tid: 15:15 - 16:00
  3. Helt innafor - veien til et likestilt samfunn for mennesker med funksjonsvariasjon Dato: Torsdag 17/8 Tid: 18:00 - 19:15

Vi vil også delta i debatten "Demokratisk utfordring – skapar digitalt utanforskap eit B-lag?" hvor vår forbundsleder, Terje Andrè Olsen, skal delta i panelet. Dato: Onsdag 16/8 Tid: 12:00 - 13:00

Les mer om Arendalsuka på www.arendalsuka.no