Prinsessen avslutter det kongelige beskytterskapet

Prinsesse Märtha Louise avslutter sine offisielle oppgaver for kongehuset. Dette betyr at hun avslutter det kongelige beskytterskapet for alle organisasjoner hun har vært beskytter for, herunder også Norges Blindeforbund.

8. november 2022

Prinsesse Märtha Louise under åpningen av vårt førerhundanlegg i Ås i september. Foto: Morten Bendiksen.

- Vi er takknemlig for hva ordningen med kongelig beskytterskap har betydd for Norges Blindeforbund og for arbeidet for svaksynte og blinde siden 1909. Vi takker for et godt samarbeid og støtte fra prinsesse Märtha Louise, senest på åpningen av vårt førerhundanlegg i Ås 7. september, uttaler forbundsleder Terje André Olsen til denne nyheten.

Blindeforbundet tilbys fortsatt kongelig beskytterskap. Om vi skal sende søknad om dette, vil vårt sentralstyre ta stilling til på ordinær måte.