Sommeren er ikke den samme uten leir på Hurdal syn- og mestringssenter

På ungdomsleiren var det i år 55 deltakere og 45 leirledere samlet. Seks av deltakerne var der for aller første gang. Det var mange som gledet seg over å kunne slappe av uten noen koronarestriksjoner.

8. juli 2022

Fire jenter i full fart i tuben bak båten på Hurdalsjøen

Full fart i tube på Hurdalsjøen

En konsentert leirdeltager balanserer på en vaier i høydehinderbanen

Dyp konsentrasjon i høydehinderbanen.

Den ene kvelden var det litt kaldt i vannet, og da var det mange som holdt seg på land og benyttet seg av høydebanen og ziplinen.
Det ble tatt svimlende 82 turer med ziplinen og 44 i høydebanen.

En jente i ziplinen suser over vannet

I ziplinen suser du over åpent vann før du går inn for trygg landing.

En firkantet trampoline som er gravd ned i bakken. En gutt er i luften, og det sitter tre jenter rundt å ser på.

Nytt i år var trampolinen som er gravd ned i bakken.

- Sommerleir-boblen sprakk ikke på grunn av SAS-streiken. De ansatte på reisebyrået har gjort en kjempejobb med å booke om reisene til deltakere og ledere, kunne Anette Klein fra Blindeforbundets barne- og ungdomsavdeling fortelle.

En oppblåsbar tube med fire gutter i stor fart bak båten på Hurdalsjøen

Å henge etter båt i stor fart på Hurdalsjøen er alltid populært. Ingen av disse fire guttene falt i vannet.