Sverre går på feil buss - igjen

Du husker kanskje Sverre som skulle hjem til Lier, men havnet ved siden av Kjetil Rekdal på Vålerengabussen? Nå sliter han med å finne riktig buss igjen...

16. mai 2017

(Skjermdump) Sverre Fuglerud som står ved et bussskur og rekker ut armen mot bussen som kommer. Men er det Lier-bussen? (Se lenke til filmen i saken)

Filmen er laget for å illustrere viktigheten av god informasjon på bussholdeplassene om hvilken buss som kommer. Mer enn 80 prosent av svaksynte og blinde forteller at de synes det er vanskelig å finne riktig buss, ifølge en Ipsos-undersøkelse.

– Med en god porsjon humor og selvironi vil vi med denne filmen sette fokus på hvor viktig det er med god informasjon om hvilken buss som kommer. Statsråd Ketil Solvik-Olsen har sett filmen, og fikk seg en god latter, så da håper vi at han husker på oss som ser dårlig og sliter med å finne riktig buss, når han i disse dager holder på med nasjonal transportplan, sier Sverre Fuglerud, seksjonsleder for informasjon og samfunnskontakt i Blindeforbundet (og hovedrolleinnehaver i filmen).

Se filmen med Sverre som går på feil buss igjen (med synstolking)