– Takk for at jeg får oppleve så mye gøy med familien min!

Jørgen vil gjerne si takk for alle de gode opplevelsene han har fått. Det gjør han i årets juleaksjon fra Blindeforbundet. "Snømannen og den glade gutten" har smeltet mange hjerter.

8. november 2018

Jørgen har tegnet årets julekort fra Blindeforbundet. Her er han og mamma Anne Berit ved tegnebordet.

I tillegg til å synge av full hals inne på rommet sitt, sykle på terrengsykkel i skauen og stå på ski, så liker Jørgen å tegne. Bare se her:
Strektegning av en snømann og en person med stort smil.
Ni år gamle Jørgen tegnet dette julekortet til Blindeforbundets givere som takk for at familien hans kan være som andre familier, selv om både mamma og pappa har synshemninger. "Snømannen og den glade gutten" ble valgt som årets julekort i Blindeforbundets Juleaksjon 2018, og ble nylig sendt til hundre tusen postkasser rundt omkring i Norges land.

Anne Berit forteller at det har strømmet på med reaksjoner og varme lykkeønskninger fra giverne. Som denne: "Kanskje hun kunne danne seg et bilde av tegningen dersom den ble brodert", skriver en giver og legger ved en brodert versjon av julekortet! Da ble Anne Berit rørt!

Anne Berit Gravvold får et broderi av tegningen til sønnen sin så hun kan kjenne motivet

Anne Berit skriver i brevet til giverne om de positive opplevelsene i Hurdal, og at også Jørgen hadde stor glede av alle de morsomme opplevelsene han, broren, mamma og pappa opplever på Aktiv Familie på Hurdal- syn og mestringssenter hver sommer.

- Han sier takk for at han får hive seg fra tre til tre, henge i klatrevegg, fyke bortover tube på Hurdalsjøen og få seg enda flere kule venner, sier Anne Berit.

Jørgen og Anne Berit sitter sammen ved et bord, de klemmer hverandre. Det er tegnesaker på bordet. Jørgen holder hendene opp, smiler og ser rett i kamera, Anne Berit smiler også.

Bildetekst: Jørgen er raus på klemmene og ble kåret til Årets klemmer på Aktiv familie. Mamma Anne Berit er kry av godgutten sin.

Det er godt at det er mange som får gode opplevelser i Hurdal. Likevel håper vi at enda flere kan få oppleve å være på leir, få spennende opplevelser, få nye venner og være en del av et fellesskap - selv om de eller noen i familien ikke kan se så godt.

For noen betyr dette faktisk alt.

Vil du lese mer om aktivitetstilbudet til barn, unge og familier, last ned brosjyren Aktivt 2018 her (pdf-format)

Støtt vårt arbeid

Din gave går til forskning og gode omsorgstilbud for mennesker som har mistet synet.