Våre innspill til revidert nasjonalbudsjett 2023

Siden fremleggelsen av revidert nasjonalbudsjett 11. mai 2023, har vi jobbet med utforming av våre høringsinnspill. Nederst i saken kan du laste ned og lese høringsinnspillet.

23. mai 2023

Forbundsleder Terje André Olsen med blå skjorte og grå dressjakke, blå himmel med spredte skyer i bakgrunnen.

Portrettbilde av forbundsleder Terje André Olsen i Norges Blindeforbund.

- Først og fremst er vi glade for at Regjeringen har sett hvor alvorlig situasjonen har vært på læremiddelområdet så de gir ekstra bevilgning til Statped og til utdanning av syns- og audiopedagoger, sier forbundsleder i Norges Blindeforbund Terje André Olsen i en kommentar.

Flere innspill

Norges Blindeforbund har gitt innspill på en rekke områder.
- Av de områdene vi har prioritert høyest er mer penger til den utvidede TT-ordningen, slik at den kan gjelde for flere områder, og mer penger til tilskudd til rehabiliteringskontaktordningen, der vi har fått en reduksjon i tilskudd på 700.000, sier Olsen.

Her kan du laste ned høringsinnspillet i word-format.