Hopp til innhold
Gå til forsiden. Logo, Norges Blindeforbund

Velkommen til medlemsmøte på Zoom og Radio Z torsdag 1. desember 2022

Møtet varer fra klokka 19.00 til 20.30 og temaene denne gangen er presentasjon av Blindeforbundets punktskrifttrykkeri og hva de har å by på av lesestoff, og presentasjon av Blindeforbundets datterselskap Adaptorgruppen og Adaptor hjelpemidler.

25. november 2022

Norgeskart, omkranset av zoom-logoer

Bli med på medlemsmøte på Zoom eller Radio Z.

Trykkeriet:

Siden 1909 har Norges Blindeforbund drevet sitt eget trykkeri for punktskrift i Bergen. Trykkeriet driver punktskrift-produksjon både for private og det offentlige. Eksempel på oppdrag er trykking av utlånsbøker til Norsk lyd- og blindeskriftsbibliotek og valgmateriell til kommune- og fylkestingsvalg og stortingsvalg.

Adaptorgruppen AS:

Selskapets formål er å være en kunnskapsbasert, innovativ tjenesteleverandør av arbeidsrettede tiltak og en landsdekkende spesialist for arbeidsrelaterte utfordringer for synshemmede.

Adaptor hjelpemidler AS:

Tilbyr et bredt sortiment av produkter og tjenester for blinde og svaksynte innen hjelpemidler, belysning og universell utforming.

Program:

• Forbundsleder Terje Andre Olsen innleder.
  • Presentasjon av punktskrifttrykkeriet ved Espen Pedersen.
  • Presentasjon av Adaptor gruppen ved Tore Svendsgaard.
  • Presentasjon av Adaptor hjelpemidler ved Johne Malmedal
  • Avslutning ved Per Inge Bjerknes.

Tid: torsdag 1. desember kl. 19.00-20.30

Du kan gjerne sende inn spørsmål eller kommentarer på forhånd til adm@blindeforbundet.no

Du kan delta på møtet på Zoom med PC/nettbrett/smarttelefon ved å gå inn på denne lenken: https://us06web.zoom.us/j/89488655479?pwd=TEoxYnFGSWJaaXpMdTJhOWx6Tlh2dz09

Meeting ID: 894 8865 5479
Passcode: 226274

Du kan ringe inn på tlf:
+47 2400 4736 Norway
+47 2400 4735 Norway
Meeting ID: 894 8865 5479
Passcode: 226274

Vil du bare lytte til møtet? Da kan du følge med på Radio Z.

Det blir gjort opptak av møtet og det postes på Facebookgruppa «Debattarena Norges Blindeforbund» og på Workplace for ansatte i ettertid.