Velkommen til medlemsmøte på Zoom og Radio Z torsdag 13. april 2023 klokka 19:00 til 20:30.

Tema: Etter et synstap kan du ha behov for opplæring og rehabilitering, for eksempel for å kunne orientere deg på nye måter, beherske datautstyr og mobiltelefon, lære punktskrift eller å få hjelp med å håndtere psykiske reaksjoner. Men hvilke rettigheter til opplæring og rehabilitering har du? Og hvordan får du rettighetene oppfylt?

27. mars 2023

Norgeskart, omkranset av zoom-logoer

Program:

•  Åpning ved forbundsleder Terje Andre Olsen
  •  Gjennomgang av svaksynte og blindes rettigheter til opplæring og rehabilitering fra kommunen, ved Eivind Knudsen, juridisk rådgiver i Norges Blindeforbunds rehabiliteringsavdeling. Alle har rett til opplæring i grunnleggende ferdigheter. Kommunen skal også tilby nødvendig utredning og oppfølging ved behov for sosial, psykososial eller medisinsk habilitering og rehabilitering. Vi vil gjennomgå rettigheter, søknadsprosess og klagemuligheter. Vi vil også svare på spørsmål, men husk at møtet er offentlig og at du ikke utgir sensitiv informasjon om for eksempel din eller andres helsesituasjon.
  • Avslutning ved generalsekretær Per Inge Bjerknes

I etterkant av selve medlemsmøtet, vil vi ha en introduksjon til, og enkel opplæring i, Blindeforbundets dokumentarkiv for medlemmer og ansatte. Dette finner du på hvelvet.blindeforbundet.no. Om du ikke har logget deg inn på dette tidligere, er det fint om du forsøker dette i forkant av opplæringen.

Tid: torsdag 13. april kl. 19:00-20:30. Introduksjon til Hvelvet skjer fra ca. 20:30

Du kan gjerne sende inn spørsmål eller kommentarer på forhånd til adm@blindeforbundet.no

Du kan delta på møtet på Zoom med PC/nettbrett/smarttelefon ved å gå inn på denne lenken:

Bli med på møtet ved å aktivere/klikke på lenken:

Meeting ID: 817 9032 1234
Passcode: 254232
One tap mobile
+4724004735,,81790321234#,,,,*254232# Norway
+4724004736,,81790321234#,,,,*254232# Norway

Dial by your location
+47 2400 4735 Norway
+47 2400 4736 Norway
Meeting ID: 817 9032 1234
Passcode: 254232
Find your local number: https://us06web.zoom.us/u/kcvOuwsumj

Du kan også følge med på møtet direkte på Radio Z i stedet for på Zoom: https://www.blindeforbundet.no/radioz

Det blir gjort opptak av møtet og det postes på Facebookgruppa «Debattarena Norges Blindeforbund» og på Workplace for ansatte i ettertid.