Velkommen til medlemsmøte på Zoom og Radio Z torsdag 4. april 2024

Tema for møtet er brukermedvirkning – Muligheter til å bli hørt.

26. mars 2024

Norgeskart, omkranset av zoom-logoer

«Ingenting om oss uten oss» er et prinsipp og slagord som organisasjoner løfter høyt. I alle spørsmål og saker som berører personer med funksjonsnedsettelser, skal vår stemme bli hørt. Dette er grunnlaget for brukermedvirkning og representasjon lokalt, regionalt og nasjonalt.

Program:

•  Velkommen og innledning ved generalsekretær Per Inge Bjerknes. Per Inge vil si litt om sin erfaring med brukermedvirkning både som tidligere folkevalgt og som administrativ representant. Han vil også knytte dette til viktige saker som pågår nå, ikke minst TT-saken.
  • Opplæring – «Gode Råd» ved forbundsleder Terje Andre Olsen. FFO, Unge funksjonshemmede og SAFO har i fellesskap utarbeidet et kursopplegg for kommunale og fylkeskommunale råd, med støtte fra Stiftelsen Dam. Dette gjennomføres nå med finansiering fra Bufdir.
  • Hvilke erfaringer har vi gjort oss som representanter i kommunale og fylkeskommunale råd? Her har vi med Runar André Kvam og Alesia T. Andreassen.
  • Medlemmer i Norges Blindeforbund deltar i mange ulike brukerråd, blant annet knyttet til NAV, spesialisthelsetjenesten og Statped. I denne delen har vi med Arnt Beckstrøm Holte, Kari Wiik, Arild Hagen og Sissel Sørensen Bye.
  • Deltagelse i toggruppe, flygruppe med mer. Her får vi en kort presentasjon ved interessepolitisk avdeling.
  • Avslutning ved forbundsleder Terje Andre Olsen.

Det blir tid til spørsmål og kommentarer.

Tid: torsdag 4. april kl. 19:00-20:30.

Du kan gjerne sende inn spørsmål eller kommentarer på forhånd til gskontor@blindeforbundet.no

Klikk på lenken for å komme inn i møtet:

Meeting ID: 817 9032 1234
Passkode: 254232

Du kan også følge med på møtet direkte på Radio Z i stedet for på Zoom

Det blir gjort opptak av møtet og det postes på Facebookgruppa «Debattarena Norges Blindeforbund» og på Workplace for ansatte i ettertid.