Vinbladet er nå tilgjengelig i punktskrift

Vinbladet har vært et populært kundemagasin i over 30 år, og nå kan enda flere nyte det og lære av det.

4. mai 2023

Bildet av bladet i punktskrift

Endelig er Vinbladet kommet i punktskrift

- Vi syntes at det var en veldig morsom henvendelse å få fra Blindeforbundets trykkeri. Det er helt supert, for vi vil jo at alle skal få tilgang til vinbladet, sier Marie Steffens redaktør for Vinbladet

Det Blindeforbunds punktskrifttrykkeri i Bergen skal gjøre, er å trykke opp Vinbladet i punktskrift. Vinbladet er gratis og kommer ut fire ganger i året. Det er tilgjengelig i Vinmonopolets butikker som papirmagasin, og nedlastbart som PDF på polets nettsider. Og nå blir det også tilgjengelig i punktskrift!

- Ideen kom som et innspill fra punktlesere. Vi tok ideen videre og nå får vi Vinbladet i punkt som et resultat av dette. Når vi får innspill fra punktleserne prøver vi å gjøre noe med det ved å kontakte utgiveren, sier daglig leder for Blindeforbundets trykkeri Espen Pedersen.

Kundemagasinet Vinbladet har vært en flott ressurs for vininteresserte mennesker siden 1988. Magasinet er kjent for sitt lettleste og kunnskapsrike innhold, og det har vært en flott måte for Vinmonopolet å gi kundene mer informasjon om utvalget sitt på, og omtale andre relevante temaer.

- Selv om vi skal forklare komplekse ting, for det gjør vi jo og det er nok på et nerdete nivå av og til, så er jo målet vårt å forklare ting på en måte som gjøre at alle kan forstå det, informerer Marie Steffens.

De fire utgavene av magasinet kommer i stil til de fire årstidene, vår, sommer, høst og vinter. Den første utgaven for 2023 er klar for utsending fra trykkeriet i Bergen og der kan du lese om blant annet om smak og stil slik at en kan sette ord og begreper på smaker. Dette for å finne ut hva en liker eller har behov for til en spesiell anledning.

Alt du trenger å gjøre for å motta Vinbladet er å sende en epost til trykkeriet@blindeforbundet.no og skriv at du ønsker å abonnere på bladet. Da vil du motta det fire ganger i året.

Hvis du ikke har mulighet til å sende en epost kan du kontakte Trykkeriet på telefon: 55 54 69 10