Hurdal syn- og mestringssenter

Velkommen til Hurdal syn- og mestringssenter i Akershus.

Hurdalsenteret har en vakker beliggenhet rett ved Hurdalsjøen i Akershus. Vi ønsker at senteret skal være en arena for sanselige opplevelser, hvor særlig andre sanser enn synet tas i bruk. I et atrium i senteret finnes en sansehage med luktsterke urter, blomster og busker.

Sammensatt bilde fra Hurdal syn- og mestringssenter. Bildeutstilling i natursti, bronseskulptur i resepsjonsområde og lekker mat på fat.

Kunstgjenstander og utsmykning på senteret er følbare og taktile. Vår nye restaurant legger vekt på gode smaker og lokale råvarer.

Vi ønsker å stimulere til fysisk aktivitet og senteret har svømmebasseng, boblebad og badstue.

Vi kan tilby en stor gymsal, flott trimrom med nye treningsapparater og en stor klatrevegg.

Senteret er først og fremst et kurssted der synshemmede får opplæring i å mestre hverdagslivets utfordringer. Her finner du mer informasjon om kurstilbudene våre.

Tredelt bilde fra Hurdal. Lobby, bad og borom på Hurdal syn- og mestringssenter

Senteret er universelt utformet og vi har benyttet nyeste teknologi innen lys, akustikk og ledelinjer.

Senteret har flunkende nye undervisningsrom og tilbyr dataopplæring og undervisning i hjelpemidler, dagliglivets aktiviteter og i punktskrift. Det er mulighet for å drive med kunst, håndverk, forming og snekkerarbeid.

Senteret har fine uteområder med badestrand ved Hurdalsjøen. Det er mulig å leie båt, kano og kajakk.Vi har gode møtefasiliteter og kan tilby møtesal som rommer opp til 200 plasser. Det er 72 gjesterom ved senteret. Trenger du eller bedriften din et sted å arrangere møter, kurs eller seminarer, kan du se mer av hva vi kan tilby her.

Hurdal syn- og mestringssenter høydebane og strandkant

Det er en stor, nyanlagt hundeluftegård rett utenfor senteret. Rett utenfor senteret finner du en spennende høydebane som er bygget oppe i trærne. Denne er tilgjengelig for både barn og voksne etter avtale.

Veibeskrivelse:

Fra Oslo:

Følg E6 mot Trondheim. Etter ca. 55 km., ta av mot Nebbenes/Eidsvoll og følg Østre Hurdalveg (RV 180) nordover til du ser skilting ned mot Hurdalsenteret på venstre side.

Fra Oslo Lufthavn Gardermoen:

Følg Vei 35 mot E6 retning Trondheim, følg dermed E6 nord mot Trondheim. Etter ca. 17.5 km., ta av mot Nebbenes/Eidsvoll og følg Østre Hurdalveg (RV 180) nordover til du ser skilting ned mot Hurdalsenteret på venstre side.

Nordfra:

Om du kommer nordfra, følg E6 mot Oslo, ta av mot Nebbenes/Eidsvoll og følg Østre Hurdalveg (RV 180) nordover til du ser skilting ned mot Hurdalsenteret på venstre side.

Hurdal syn- og mestringssenter på kartet

Kontakt oss:

Faks: +47 63 98 80 80